Över 10 liter havre i magen....

Idag får jag ett samtal om att Wille har kommit lös i stallet och mumsat i sig över 10 liter havre.

Jag ringer direkt till Slöinge för att höra vad jag skall göra. Ut med honom i hagen och ge honom paraffinolja gärna så mycket det går. Och gå även ut och gå med honom.
Klockan är nu 11.30 och vi har hur mycket som helst på jobbet...jag kan inte gå ifrån och jag jobbar till 18. Då finns dessa UNDERBARA människor i stallet som ställer upp. TACK!!! Susann & Pia som ser till att Wille kommer ut i hagen snabbt samt får vatten i hagen och Susanna åker och köper paraffinolja och går ut och går med honom.

Varför var inte hästarna ute förren vid lunch??
Jo, denna "underbara" snö började ju rasa ner från stalltaket i mängder.....

HÅLL NU TUMMARNA PÅ ATT WILLE KILLEN INTE FÅR KOLLIK I NATT!!!!!

Wille får nu ingen mat förren vid lunch imorgon och då blir det bara hö.
Efter det skall han bara få hö i 3 dagar och paraffinolja!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0